Klantenservice - Garantie & reparatie

Garantie

Indien je vaststelt dat een product niet goed functioneert, heb je hierop garantie.
Toners en cartridges kunnen altijd kosteloos vervangen worden voor een identiek product, wanneer het product daadwerkelijk defect blijkt te zijn. Hiervoor kan door ons de benodigde informatie voor gevraagd worden. Indien je liever het aankoopbedrag retour ontvangt is dit ook mogelijk. Om vast te stellen dat een toner of cartridge niet past in of bij jouw printer, hoef je deze niet te installeren in de printer. Wanneer je dit wel doet, treedt er waardebvermindering op!

Schade die door jezelf veroorzaakt is, valt niet onder garantie. Mocht het zo zijn dat de garantie via ons verloopt, zullen wij de printer kosteloos bij je laten ophalen waarna deze voor je nagekeken wordt door onze technische dienst. Er bestaat een kans dat wij de reparatie niet kunnen uitvoeren. De printer zal dan alsnog naar de fabrikant doorgestuurd worden. Nadat deze hersteld is, krijg je de printer weer retour.

Helaas komt het voor dat de printer niet meer hersteld kan worden. In zo’n geval kunnen wij je het aankoopbedrag retourneren. Indien de desbetreffende printer nog in de verkoop is, kun je ook een geheel nieuwe printer toegestuurd krijgen.

In alle gevallen van garantie zal PrintAbout er zorg voor dragen dat de producten kosteloos retour gestuurd of opgehaald kunnen worden.

Garantietermijnen

Zakelijke aankopen:
Op door PrintAbout geleverde, originele producten heb je 1 jaar garantie. Op onze huismerk printer supplies geven wij levenslange garantie.

Voor geleverde printers geldt een garantietermijn van 1 jaar. Deze worden te allen tijde gecommuniceerd bij het aanbod van deze producten.

Particuliere aankopen:
Op door PrintAbout geleverde, originele producten heb je 2 jaar garantie. Op onze huismerk printer supplies geven wij levenslange garantie.

Voor geleverde printers geldt een garantietermijn van 2 jaar. Deze worden te allen tijde gecommuniceerd bij het aanbod van deze producten.

Bovenstaande garantietermijnen en fabrieksgaranties doen geen afbreuk aan de wettelijke rechten, die de consument c.q. gebruiker al heeft.

Het wettelijk recht op een deugdelijk product betekent dat wettelijk is vastgelegd dat een product deugdelijk behoort te zijn; d.w.z. dat je het product een bepaalde tijd zonder problemen en/of mankeren op een normale wijze hoort te kunnen gebruiken; natuurlijk verschilt de duur van deze periode naargelang de specificaties, prijs van het product en omstandigheden waaronder het wordt gebruikt.

In het algemeen kan gesteld worden dat onder ondeugdelijk wordt verstaan:

a) een incompleet product;
b) een beschadigd product;
c) een niet (correct) functioneren van het product;
d) het product niet kan wat de verkoper erover verteld heeft.

Storing of defect melden

Wanneer je direct bij ontvangst van het product constateert dat dit defect is, staat onze klantenservice voor je klaar om je te helpen.

Inktjet + Laser cartridges
Defect:
Voordat je contact opneemt met onze klantenservice, verzoeken wij je vriendelijk te controleren of de beveiliging (stripje/lipje) is verwijderd van de cartridge. Als alle beveiliging verwijderd is en de cartridge wordt nog steeds niet herkend, dan kunnen wij je adviseren de printer te resetten (zie hiervoor de handleiding van uw printer).

Kwaliteitsproblemen:
Als de cartridge geen goede kwaliteit afdrukken geeft raden wij je aan de printer te reinigen (inktmachine) of te kalibreren (lasermachine). Mocht dit het probleem niet verhelpen, ontvangen wij graag een voorbeeld van de kwaliteit en een statuspagina (inhoud van de cartridge) via onderstaand formulier. We willen je vragen om foto van de slechte kwaliteit afdruk mee te sturen!

Inktjet + Laser printers
Defect:
Vervelend om te vernemen dat de printer niet direct werkt. Wanneer je problemen ondervindt tijdens het installeren van een nieuwe printer raden wij je eerst aan contact op te nemen met de fabrikant. Deze kan jou in veel gevallen door het installatieproces heen leiden.

Wanneer jouw product eerst naar behoren gewerkt heeft en je nu ineens problemen ondervindt, willen wij je vragen telefonisch of via onderstaand formulier contact op te nemen.

Ga naar het retourformulier

Service en onderhoud (zakelijk)

PrintAbout heeft een eigen team van servicemonteurs met kennis van kantoormachines en printers voor zakelijke klanten.
Onderstaande tarieven gelden voor heel Nederland (exclusief de Waddeneilanden).

Per uur: € 75,- excl. btw
Per half uur: € 37,50 excl. btw
Voorrijkosten Nederland: € 75,- excl. btw

Binnen 1 werkdag bellen we je op om verdere stappen te bespreken. Een afspraak tijdig annuleren kan altijd en is kosteloos.
Echter zullen de voorrijkosten gefactureerd worden, wanneer de annulering op de dag van het bezoek plaatsvindt.
  • Printer selecteren
  • Uw gegevens
Is deze printer nog gedekt door garantie?*
Maak uw keuze*

De door u geselecteerde printer(s)

Nog geen printer geselecteerd. Selecteer hierboven minimaal 1 printer

Tarieven reparaties

Tarieven voor de reparatie van printers gelden voor heel Nederland (exclusief de waddeneilanden). Of u nu een Epson, Canon, Brother, HP printer of juist een heel ander merk heeft gekocht bij PrintAbout, de tarieven zijn als volgt:

Per uur: € 75,- excl. btw
Per half uur: € 37,50 excl. btw
Voorrijkosten: € 75,- excl. btw