Garantie

Garantie

Indien je vaststelt dat een product niet goed functioneert, heb je hierop garantie.

Toners en cartridges kunnen altijd kosteloos vervangen worden voor een identiek product, wanneer het product daadwerkelijk defect blijkt te zijn. Hiervoor kan door ons de benodigde informatie gevraagd worden. Indien je liever het aankoopbedrag retour ontvangt is dit ook mogelijk. Om vast te stellen dat een toner of cartridge niet past in of bij jouw printer, hoef je deze niet te installeren in de printer. Wanneer je dit wel doet, treedt er waardevermindering op!

Schade die door jezelf veroorzaakt is, valt niet onder garantie. Mocht het zo zijn dat de garantie via ons verloopt, zullen wij de printer kosteloos bij je laten ophalen waarna deze voor je nagekeken wordt door onze technische dienst. Er bestaat een kans dat wij de reparatie niet kunnen uitvoeren. De printer zal dan alsnog naar de fabrikant doorgestuurd worden. Nadat deze hersteld is, krijg je de printer weer retour.

Helaas komt het voor dat de printer niet meer hersteld kan worden. In zo’n geval kunnen wij je het aankoopbedrag retourneren. Indien de desbetreffende printer nog in de verkoop is, kun je ook een geheel nieuwe printer toegestuurd krijgen.

In alle gevallen van garantie zal PrintAbout er zorg voor dragen dat de producten kosteloos retour gestuurd kunnen worden. Je bent wel zelf verantwoordelijk voor het versturen van de defecte producten.

PrintAbout Printergarantie

De PrintAbout garantie is een printergarantie die je extra kunt bijkopen bij jouw nieuwe printer. Hiermee zorg je ervoor dat jouw printer extra verzekerd is. Wanneer er dus een technisch defect optreedt doen wij gratis onderzoek naar de oorzaak en lossen we het probleem voor jou op. Wanneer wij er tijdens het onderzoek achter komen dat jouw printer niet te repareren is, dan heb jij recht op een vergelijkbare printer.

Al jouw voordelen op een rij:

  • Kosteloze reparatie van jouw printer

  • Geen eigen risico

  • Reparatie niet mogelijk? Dan ontvang je een vervangende printer!

  • Geen onderzoekskosten

Wanneer een bestelling meerdere printers bevat, dien je voor elke printer individueel, extra garantie aan te schaffen. De printergarantie geldt niet automatisch voor alle printers in de order. De aanschaf van PrintAbout printergarantie, kan enkel wanneer je een nieuwe printer bij ons koopt. Je kunt dan bij jouw printer kiezen voor de standaard garantie of extra verlening tot 3, 4, of 5 jaar garantie. Voor de verlening betaal je extra. Echter zijn deze kosten uiteraard altijd lager dan de kosten voor een nieuwe printer.

Bij de printer kies je het aantal jaren garantie en voegt deze toe aan jouw winkelwagen. Zodra je bestelling voltooid is, ontvang je de bestelbevestiging en factuur. Hierop staat je ordernummer vermeld, die je nodig hebt om je printergarantie te activeren.

Zodra je jouw nieuwe printer thuis hebt ontvangen, krijg je automatisch een e-mail om de printergarantie te activeren.
Vervolgens ga je naar de printergarantie pagina om jouw garantie te activeren. Houd hierbij jouw ordernummer en e-mailadres bij de hand. Deze heb je nodig om in te loggen.

Wanneer je beiden hebt ingevuld en bent ingelogd. Kom je op een pagina waar je het serienummer van je printer in kunt vullen, waarna jouw PrintAbout garantie is geactiveerd!

Je kunt de garantie niet overdragen aan andere mensen of partijen. Voor voorwaarden en afhankelijkheden verwijzen we je graag door naar de volledige, algemene voorwaarden voor particulieren of de algemene voorwaarden voor zakelijke klanten!

Garantietermijnen

Zakelijke aankopen:
Op door PrintAbout geleverde, originele producten heb je 1 jaar garantie. Op onze huismerk printer supplies geven wij levenslange garantie.
Voor geleverde printers geldt een garantietermijn van 1 jaar. Deze worden te allen tijde gecommuniceerd bij het aanbod van deze producten.

Particuliere aankopen:
Op door PrintAbout geleverde, originele producten heb je 1 jaar garantie. Op onze huismerk printer supplies geven wij levenslange garantie.
Voor geleverde printers geldt een garantietermijn van 2 jaar. Deze worden te allen tijde gecommuniceerd bij het aanbod van deze producten.

Bovenstaande garantietermijnen en fabrieksgaranties doen geen afbreuk aan de wettelijke rechten, die de consument c.q. gebruiker al heeft.

Het wettelijk recht op een deugdelijk product betekent dat wettelijk is vastgelegd dat een product deugdelijk behoort te zijn; d.w.z. dat je het product een bepaalde tijd zonder problemen en/of mankeren op een normale wijze hoort te kunnen gebruiken; natuurlijk verschilt de duur van deze periode naargelang de specificaties, prijs van het product en omstandigheden waaronder het wordt gebruikt.

In het algemeen kan gesteld worden dat onder ondeugdelijk wordt verstaan:
a) een incompleet product;
b) een beschadigd product;
c) een niet (correct) functioneren van het product;
d) het product niet kan wat de verkoper erover verteld heeft.

Storing of defect melden

Constateer je bij ontvangst dat het product defect is? Dan vragen we om het retourformulier in te vullen.

Inktcartridges of toners:
Voordat je het formulier invult, kun je de volgende onderdelen nog controleren:

  • Of je de beveiliging hebt verwijderd:

  • Of het helpt om de printer te resetten.

Plaats je de nieuwe producten in een nieuwe printer? Dan raden we aan om eerst de starterscartridges te plaatsen en dan pas de nieuwe producten.
Werkt het product wel, maar is de kwaliteit niet naar verwachting? Dan raden we aan om een inkjetprinter te reinigen, of een laserprinter te kalibreren. Blijft de kwaliteit ondermaats? Print dan een testprint en stuur een foto van deze testprint mee bij de retouraanvraag.

N.B.. Het aantal vermelde afdrukken is gebaseerd op een dekkingsgraad van 5%.

Inkjet- en laserprinters:
Ondervind je problemen tijdens de installatie van de printer? Dan vragen we om eerst contact op te nemen met de fabrikant. Deze kan jou in veel gevallen het beste helpen.
Werkte de printer eerst wel maar nu niet meer? Dan kun je enkel binnen de retourtermijn het retourformulier invullen.

Regel het zelf!

Vraag het Printy

Onze virtuele assistent weet (bijna) alles en staat klaar om al jouw vragen te beantwoorden.

Start met chatten

Heb je onze blogs al gezien?

In onze blogs geven we advies over jouw printer en probleemoplossingen.

Naar advies

Jouw bestelling retourneren?

Toch niet helemaal tevreden met je bestelling, vul het retourformulier in.

Retour aanmelden